Ateistavilág

A Koránban tényleg több tucat erőszakot támogató vers található?

2015. április 11. - Ateista, Humanista, Agnosztikus

quran-book.jpg

A Koránban legalább 109 vers van, amely arra szólítja fel a muszlimokat, hogy az iszlám uralom érdekében háborút folytassanak a nem hívőkkel szemben. Néhányuk egészen erőszakos, többek közt kezek és ujjak levágását, valamint a „bárhová is rejtőző” hitetlenek meggyilkolását írja elő. Azokat a muszlimokat, akik nem csatlakoznak ehhez a harchoz képmutatónak nevezik, és arra figyelmeztetik őket, hogy Allah a pokolra fogja küldeni őket, ha nem vesznek részt a mészárlásban.

Az Ótestamentumhoz képest, amelynek majdnem minden része tartalmaz erőszakot, a Korán versei nagyrészt többféleképpen értelmezhetők, ami azt jelenti, hogy a szövegkörnyezet történelmi háttere nem különösebben számít. Ezek részei Allah örökkévaló, soha nem változó szavainak, és ugyanannyira fontosak és szubjektívek, mint bármely más a Koránban.

Az erőszakos részek összefüggései kétértelműbbek, mint ahogy azt egy szerető isten tökéletes könyvétől elvárható, noha ez mindkét irányba érvényes. A legtöbb mai muszlim saját maga választja ki, hogyan értelmezi a szent könyve fegyverbe szólítását, az alapján, mit tart elfogadható erőszaknak a saját erkölcsi értékei szerint. Az apologéták pedig olyan gyenge érvekkel támogatják ezt, amelyek átsiklanak a történelmi tényeken és általában sem állják meg a helyüket a kritikával szemben. Fontos azonban megjegyezni, hogy a probléma nem az, hogy az emberek rosszak, hanem hogy az ideológia rossz.

Sajnos, kevés toleranciára és békére felszólító vers van arra, hogy érvénytelenítse vagy akár kiegyensúlyozza a hitetlenek halálára vonatkozó részeket, illetve azokat, amelyek arra bátorítanak, hogy addig harcoljanak a hitetlenekkel és addig gyakoroljanak rájuk nyomást, amíg azok megadják magukat és áttérnek az iszlámra, ha nem, öljék meg őket. Mohamed – és társai – saját harci öröksége a Koránban található rendkívüli mértékű stresszel és erőszakkal együtt, egy vérrel és könnyel teli útvonalat rajzoltak ki a történelem során.

A Korán:

(Az idézetek a magyar nyelvű Koránból származnak)

Korán (2:191-193): „És öljétek meg őket bárhol is találtok rájuk, űzzétek ki őket, ahogy ők űztek ki titeket. A zaklatás rosszabb az Öldöklésnél. S ne harcoljatok a Sérthetetlen Szentélynél, amíg ott rátok nem törnek. S ha rátok törtek, hát öljétek le őket. Eképpen részesülnek a hitetlenek. S ha ők felhagynak (szándékukkal), hát lám' Allah Megbocsájtó, Könyörületes. S öljetek őket addig, hogy ne legyen több zaklatás, s hogy a vallás Allahé legyen. Ha felhagytak (szándékukkal), hát ne legyen ellenségeskedés, csak azokkal kik gonosztevők.”

Ezen részlet történelmi kontextusa nem önvédelmi háború, hiszen Mohamed és muszlimjai épp csak átvándoroltak Medinába, és még nem támadták meg őket mekkai ellenfeleik. Tulajdonképpen ez a vers az offenzívát sürgeti, azaz a muszlimoknak ki kellene üldözniük saját városukból a mekkaiakat (amit később meg is tettek). A „zaklatás” szó használata egyes muszlim fordítóknál ezért nem őszinte (a tulajdonképpeni muszlim szavak a zaklatásra „idtihad” és az elnyomásra – a "z-l-m" egy változata – nem jelenik meg a versben). A tulajdonképpeni arab szó a „fitna” szóból származik, ami hitetlenséget, vagy a hitetlenségből, vagy pedig a kísértésből eredő zűrzavart jelenti. Egészében véve a szövegkörnyezet tisztán mutatja, hogy az erőszak megengedett, amíg „a vallás Allahé”, azaz a hitetlenek felhagynak a hitetlenségükkel.

 

Korán (2:244): „Harcoljatok Allah útján, s tudjatok, hogy Allah Mindent Halló, Mindenttudó.”

Nem csak ez a vers igazolja, hogy az erőszak lehet erélyes, de ellent is mond a mítosznak, miszerint a harcok célja csak az önvédelem, hiszen akiknek szól, ekkoriban nyilvánvalóan nem álltak támadás alatt. A Hadith-ból tudjuk, hogy ez a vers arról az időszakról szól, amikor Mohamed zsákmány reményében megpróbálta rávenni az embereit kereskedő karavánok elleni portyákra.

 

Korán (2:216): „Megíratott néktek a harc, s ez gyűlöletes néktek. Megesik, hogy gyűlöltök valamit, s ez jó néktek megesik, hogy szerettek valamit, s ez bűn néktek. Allah tudja, s ti nem tudjátok. ”

 

Korán (3:56): „Akik hitetlenek, azokat szigorú büntetéssel fogom büntetni, az evilágon és a túlvilágon, és nem lesznek nekik támogatóik. ”

 

Korán (3:151): „S vetünk szívébe azoknak, kik hitetlenek rettegést, miáltal bálványokat állítottak Allah mellé, melyeknek nem adatott hatalom. Hajlékuk Pokol, s nyomor lakóhelye a rossztevőknek. ”

Ez közvetlenül a többistenhívőkről szól, amibe a keresztények is beletartoznak, mivel ők hisznek a Szentháromságban. (Azaz: amit Mohamed helytelenül ’Allah-hoz csatlakozott társak’-nak gondolt.)

 

Korán (4:74): „Hadd harcoljanak Allah útján azok, kik feláldozzák az evilági életet a Túlvilágért. S ki Allah útján harcol, akár megölettetik, akár győzedelmeskedik, hát Mi juttatni fogunk néki hatalmas bért.”

Az iszlám mártírjai nem olyanok, mint a korai keresztény mártírok, akiket jámboran vezettek a mészárlásokba. Ezek a muszlimok a csatában halnak meg, miközben halált és pusztítást próbálnak hozni Allah nevében. Ez a teológiai alapja napjaink öngyilkos merénylőinek.

 

Korán (4:76): „Azok, kik hisznek, Allah útján harcolnak…”

 

Korán (4:89): „Azt szeretnék, ha tagadnátok, ahogy ők tagadtak, s hogy legyetek (vélük) egy szinten. Hát ne vegyétek közülük patrónust, míg meg nem menekülnek Allah útján. S ha megfordulnak, hát vegyétek őket, öljétek le őket bárhol is találjátok őket, s ne vegyetek közülük patrónust, sem pártfogót.”

 

Korán (4:95): „Nem egyenlőek a (tétlenül) ülő hívők - nem azok kik sérültek - azokkal, kik Allah útján törekvőek vagyonuk által, s életükkel. Előnyben részesíti Allah a vagyonuk és életük által törekvőket a (tétlenül) ülőkkel szemben egy fokozattal. S mindkettőnek megígérte Allah a jót. S Allah törekvőknek az ülőkkel szemben, hatalmas bért juttat.”

Ez a részlet a „békés” muszlimokat kritizálja, akik nem szállnak be maguk is az erőszakba, tudatván velük, hogy ők kevésbé méltók Allah szemében. Ez a részlet lerombolja a modern mítoszt is, miszerint a „dzsihád” inkább spirituális küzdelmet és nem szent háborút jelent a Koránban. Erre utal nemcsak az arab szóhasználat, hanem maga a tény is, hogy a fizikailag sérültek felmentést kapnak. (A Hadíth - Mohamed próféta életéről, személyéről és tanításairól, illetve más korabeli muzulmánok tetteiről és szavairól összegyűjtött szájhagyomány útján terjesztett közlések gyűjteménye – megadja a részlet kontextusát is, miszerint egy vak férfi arról panaszkodik, hogy nem tud részt venni a Dzsihádban és ezt tükrözik a vers más fordításai is).

 

Korán (4:104): „Ne engesztelődjetek meg a nép (ellenség) keresésében. Ha fájdalmatok van, hát nekik a fájdalmuk olyan, mint fájdalmatok...”

A sérült és visszavonuló ellenfél üldözése tényleg önvédelem lenne?

 

Korán (5:33): „Hanem részesedése azoknak, kik háborúban állnak Allahhal és az Ő Hírnökével, s azon vannak a földön, hogy megrontók legyenek, hát hogy megölettetek, vagy keresztre feszítettnek, avagy lévágattatnak kezeik és lábai egymással szemben (mindkettő), avagy kiűzettetek a földről. Ez nékik megaláztatottság az evilágon, s övék a Túlvilágon a hatalmas szenvedés.”

 

Korán (8:12): „Sugallá Urad az angyaloknak; (mondván): Én veletek vagyok. Hát szilárdítsátok meg azokat kik hisznek. Félelmet vetek azoknak szívébe, kik tagadnak. Hát sújtsatok le a nyakakra, s sújtsatok le minden ujjra.”

Egyetlen ésszerűen gondolkodó ember sem értelmezné ezt spirituális küzdelemként.

 

Korán (8:15-16): „Ó, kik hisznek! Ha találkoztok olyanokkal a harcban, kik tagadnak, hát ne fordítsatok nékik hátat. Aki ezen a napon hátát fordítja nékik, hacsak nem harci fondorlatból, avagy hogy törekedjek a csapathoz, hát bizony kivívja Allah haragját, s hajléka a Pokol, sorsa nyomorú.”

 

Korán (8:39): „Vágjátok le őket addig, hogy ne legyen zaklatás [fitna – zavarodottság, hitetlenség], s legyen az egész hitvallás Allahé.”

Egyes fordítások a „fitna” szót zaklatásnak értelmezik, de a hagyományos értelmezését ennek a szónak nem támasztja alá a történelmi kontextus (lásd a 2:193-asról szóló jegyzetet). A mekkaiak egyszerűen nem engedték Mohamednek, hogy a ’Haj’ alatt belépjen a városukba. Más muszlimoknak engedélyezték az odautazást – csak nem, mint felfegyverzett csoport, mivel Mohamed háborút üzent Mekkának a kitoloncolása előtt. A mekkaiak a saját vallásukat is védték, hiszen Mohamed célja az volt, hogy elpusztítsa a bálványaikat és erővel vezesse be az iszlámot (amit később meg is tett). Ezért ennek a versnek a lényeges része az, hogy harcolni kell, amíg „az egész hitvallás Allahé”, azaz az erőszak indoklása az ellenfél hitetlensége volt. A Sira szerint (Ibn Ishaq/Hisham 324) Mohamed továbbá kifejti, hogy „Allahnak nem lehet vetélytársa”.

 

Korán (8:57): „S midőn ha hadat viselsz ellenük, hát félemlítsd meg azokat, kik őmögöttük, hátha tán emlékeznek.”

 

Korán (8:67): „S nem illet meg egy prófétát sem, hogy legyen nekik rabszolgájuk addig, míg nem vesznek rész az öldöklésben ők is a téren...”

 

Korán (8:59-60): „S ne számítsák azok, kik tagadnak, hogy túlszárnyalják (Allah célját). Lám! Ők nem szökhetnek el. Készítsétek elő nekik azt, mit birtok erővel, pányvázott lóval, hogy megnémítsátok véle Allah ellenségét, ellenségteket, s másokat rajtuk kívül, kiket nem ismertek.”

 

Korán (8:65): „Ó Próféta! Buzdítsd őket a harcra...”

 

Korán (9:5): „A ha elmúlnak a Sérthetetlen Hónapok, hát vágjátok le a bálványimádókat, bárhol is találtok rájuk, s vegyétek őket, ostromoljátok őket, s fektessetek nekik mindannyinak csapdát. S ha megbánják, s megtartják az imát, kötelező alamizsnát adnak, hát hagyjátok útjukat.”

E szerint a vers szerint, a legjobb módja annak, hogy megmenekülj a muszlim erőszaktól az, hogy áttérj az iszlámra (az ima – salat – és a szegények adója – zakat – a vallás öt alappillére közül kettő). Ez a részlet is kikezdi a népszerű állítást, miszerint a Korán csak önvédelemként támogatja az erőszakot, mivel a muszlimok, akiknek címezve lett nem álltak támadás alatt. Ha tényleg megtámadták volna őket, nem lett volna várakozási idő (a korábbi versek kötelességként írják le az önvédelemből való harcot, még a szent hónapok alatt is). A történelmi keret Mekkát jelenti, miután azt Mohamed leigázta és az már nem jelentett veszélyt. Miután a muszlimok megszerezték a hatalmat, erőszakkal kitoloncolták azokat a hitetleneket, akik nem voltak hajlandók megtérni.

 

Korán (9:14): „Vágjátok le őket! Megfenyíti őket Allah kezeitek által, s Ő megzavarja őket, s pártfogol titeket ellenükben s ő begyógyítja a hívők népének kebelét.

A hitetlenek bántalmazása és megalázása nemcsak Allah áldását élvezi, hanem elrendeli, hogy folytassák a büntetését és „gyógyítsák meg” a muszlimok szívét.

 

Korán (9:20): „Azok, kik hisznek, menekülnek, s törekednek Allah útján vagyonukkal, s életükkel, hát a leghatalmasabb fokozat (az övék) Allahnál. Ezek ők, a győztesek.”

Az arab szónak, amit itt „törekedés”-nek értelmeznek ugyanaz a gyökere, mint a dzsihádnak. A kontextus nyilvánvalóan a szent háború. 

 

Korán (9:29): „Harcolj azokkal, kiknek megadatott az Írás és nem hiszik Allahot, az Ítélet Napját, s nem tiltják azt, mit Allah és az Ő Hírnöke megtiltott, s nem vallják az Igaz Hitet addig, míg meg nem fizetik készséggel a sarcot, s lealacsonyodnak.”

Az „akiknek az Írás megadatott” a zsidókra és a keresztényekre utal. E szerint a vers szerint, őket erőszakosan alávetettségre kell kényszeríteni, kizárólag a vallásuk miatt. Ez egyike volt az Allahtól származó utolsó kinyilatkoztatásoknak, és ez indította el azt az állhatatos hadi terjeszkedést, amit Mohamed társai folytattak, és amivel az elkövetkező évszázadban sikerült meghódítaniuk a keresztény világ kétharmadát. Az iszlám célja a többi ember és hit feletti dominancia.

 

Korán (9:30): „Mondák a Zsidók: Ezra Allah fia. S mondák a Keresztények: a Megváltó Allah fia. Ezt mondják a szájaikkal. Ők azok mondását utánozzák, kik azelőtt tagadtak. Küzd velük Allah (is). Mily megátalkodottak ők!”

 

Korán (9:38-39): „Ó kik hisznek! Mi lel titeket, ha mondva van néktek: Haladjatok tovább Allah útján, (s ti) lenehezedtek a földre? Megelégedtek-é az evilági élettel a Túlvilág helyett? S az evilági élet vigasza a Túlvilágon bizony csekély. S ha nem haladtok tovább, Ő megbüntet titeket fájdalmas szenvedéssel, s felcserél titeket más néppel. S Allah mindenre képes.”

Ez egy figyelmeztetés azoknak, akik nem hajlandók harcolni, hogy a Pokol lesz a büntetésük.

 

Korán (9:41): „Haladjatok tovább könnyen (fegyverezve), s nehezen (fegyverezve), s törekedjetek vagyonotokkal, s életetekkel Allah útján! Ez jobb néktek, ha tudjátok.”

Lásd a következő verset is:

(9:42) „Ha könnyű kaland lett volna, s gondatlan utazás, hát követtek volna téged, hanem megnyúlott nékik a táv.”

Ez szintén ellentmond a mítosznak, miszerint a muszlimok csak önvédelemből harcolnak, hiszen a megfogalmazás arra utal, hogy a csata az otthonuktól távol fog megesni (egy másik országban, és ebben az esetben a történészek szerint keresztény földön).

 

Korán (9:73): „Ó, Próféta! Küzdj a hitetlenek, s a képmutatók ellen! Légy dühös rájuk. Hajlékuk a Pokol, s ínség a végzetük.”

Ez a vers azok dehumanizálása, akik elutasítják az iszlámot, arra emlékeztetve a muszlimokat, hogy a hitetlenek csak tűzifák a pokolban, és ez egyszerűbbé teszi igazolni a mészárlást. Magyarázza azt is, hogy miért vannak a kortárs mélyen hívő muszlimok olyan kevés tekintettel a hiten kívüliekre.

 

Korán (9:88): „Hanem a Hírnök, s azok, kik véle hittek, vagyonukkal, s életükkel törekedtek. Hát ezek részére a jók. S ezek ők, (kik) boldogulnak.”

 

Korán (9:111): „Lám! Allah megváltoztatta a hívők lelkét és vagyonát, miáltal övék a Mennyország. Ők Allah útján harcolnak, hát levágnak és levágatnak. (Ez) az ígéret Őrajta valóban a Tórában, az Újszövetségi Szentírásban, s a Koránba. S ki hűebb az Ő egyezségéhez, mint Allah? Hát leljétek örömötöket eladástokban, mit általa eladtok, s ez a hatalmas győzelem.”

Hogyan határozza meg a Korán az igaz hívőt?

 

Korán (9:123): „Ó, kik hisznek! Harcoljatok azokkal a hitetlenekkel, kik a közeletekben vannak, s hadd találjanak ők haragot bennetek...”

 

Korán (17:16): „S ha Mi el akarjuk pusztítani a települést, hát elrendeljük azt (annak), kik könnyen éltek benne, s züllesztettek benne, majd érvényre jut a Mondás, s Mi azt a semmivel tesszük egyenlővé.”

Figyeljük meg, hogy a bűn erkölcsi vétek, és a büntetése a „semmivel egyenlővé” tevés. (Mielőtt kiadta volna a parancsot a 9/11-i támadásokra, Osama Bin Laden előbb felszólította az amerikaiakat az iszlámra való áttérésre).

 

Korán (18:65-81) – Ez a példázat határozza meg a becsületgyilkosságok teológiai alapját, ami azt jelenti, hogy egy családtagot meggyilkolnak, mert szégyent hoztak a családra vagy hithagyással, vagy egy erkölcstelenségnek tartott cselekedet által. A történet (ami nincs benne egyetlen zsidó, vagy keresztény forrásban sem) Mózesről szól, aki egy „különleges tudással” rendelkező emberrel találkozik, aki olyan dolgokat tesz, amelyeknek első pillantásra nincs értelme, de amelyek egy későbbi magyarázat szerint indokoltak. Az egyik ilyen cselekedet egy fiatalember értelmetlennek tűnő meggyilkolása (74). Viszont a bölcs később elmagyarázza, hogy félő volt, hogy a fiú később „szófogadatlansággal és hálátlansággal” „bántaná meg” szüleit. Azért kellett megölni őt, hogy Allah egy jobb fiút adhasson a szüleinek. (Megjegyzés: Ez egy ok a becsületgyilkosságokra, amit a Sharia megenged. Az Utazó Bizalma (Umdat al-Saliq) szerint a gyilkosságért járó büntetés nem alkalmazható, amikor egy szülő vagy nagyszülő öli meg az utódját (o.1.1-2).)

 

Korán (21:44): „Mi több, Mi gondoskodtunk ezekről, s az ő atyáikról addig, míg elért reájuk a kor. S nem látják-é, hogy Mi eljövünk a földre, s lerövidítjük annak kívül eső részeit? S ők lesznek-é a győztesek?”

 

Korán (25:52): „Hát ne engedelmeskedj a hitetleneknek, hanem küzdj vélük ezzel, nagy küzdéssel.”

A „küzdj velük” a dzsihád – nyilván nem a személyes értelemben. Fontos azt is megjegyezni, hogy ez egy mekkai vers.

 

Korán (33:60-62): „Ha nem vetnek véget (maguknak) a városban a képmutatók, s kik szívében a betegség, s a rémhírterjesztők, hát Mi ellenük idézünk téged, majd nem lesznek ők amott szomszédaid, csak keveset. Átkozottak! Akárhol is leletnek, hát vétetnek, s leöléssel öletnek le.”

Ez a rész támogatja a mészárlást (amit más fordításokban „könyörtelen” és „borzasztó gyilkosságnak” neveznek) három csoport ellen: a képmutatók (a muszlimok, akik nem hajlandóak „Allah módján harcolni”(3:167), ezért nem úgy viselkednek, ahogy a muszlimoknak kell), azok, akiknek „beteg a szíve” (ami magába foglalja a zsidókat és a keresztényeket 5:51-52), és a „vészmadarak” vagy „agitálók”, akik mást sem tesznek, csak az iszlámot kritizálják - Mohamed életrajzírói szerint. Érdemes megjegyezni, hogy az áldozatokat a muszlimoknak kell felkutatniuk, ami pontosan az, amit a mai terroristák is tesznek. Ha ez a rész csak Medina városára lenne érvényes, akkor nem világos, hogy miért része a muszlimok generációinak szóló Allah örök szavának.

 

Korán (47:3-4): „Ez hát, miáltal kik tagadnak, a hamisat követik. Eképpen veti Allah az embereknek példáikat. S midőn ha találkoztok azokkal kik tagadnak, hát (legyen) nyakszegés, míg fel nem morzsoljátok ők s rabláncra nem fűzitek őket. S majd a kegyelem ezután, avagy a váltság addig, míg a háború le nem fekteti terhét. Ez hát. S ha Allah akarná, hát győzne felettük (egyedül is), hanem (Ő ezt teszi), hogy próbára tegyen titeket egyiket a másikon. S azok kik Allah útján ölettek le, hát sohasem lesznek hiábavalók az ő cselekedeteik. ”

Azokat, akik elutasítják Allahot, meg kell ölni a dzsihádban. A sebesülteket váltságdíjért fogva kell tartani. Az egyetlen oka annak, hogy Allah nem maga végzi el a piszkos munkát az, hogy a muszlimok hitét próbára tegye. Azok, akik ölnek átmennek a teszten.

 

Korán (47:35): „Hát ne tétovázzatok, s fohászkodjatok békességért, ti lesztek legfelül (Shakir – felülkerekedni), s Allah véletek. Ő nem hagyja el néktek (viszonzását) cselekedeteiteknek.”

 

Korán (48:17): „S nem érheti szemrehányás a vakot, s nem érheti szemrehányás a csonkát, s nem érheti szemrehányás a beteget (ha ők nem mennek hadba). S ki engedelmeskedik Allahnak, s az Ő Hírnökének, hát Ő bevezeti azt a Mennyországba, mi alatt folyók futnak, s ki megfordul, hát Ő megbünteti azt fájdalmas szenvedéssel.”

A kortárs apologéták néha azt állítják, hogy a dzsihád jelentése „lelki küzdelem”. Ha ez így van, akkor miért kapnak a vakok és a betegek felmentést? Ez a vers azt is kijelenti, hogy azok, akik nem harcolnak, a pokolban fognak szenvedni.

 

Korán (48:29): „Mohamed Allah Hírnöke. S azok ővéle, kik rendíthetetlenek a hitetlenek ellenében, s kegyelmet osztók maguk közt.”

Az iszlám nem az egyenlő bánásmódról szól. Két teljesen különálló vallási alapú norma létezik. Valamint a „nehéz” vagy „könyörtelen”-re használt szavak gyökere ugyanaz, mint a 16. versben használt „fájdalmas” vagy „súlyos”-nak.

 

Korán (61:4): „Íme! Allah szereti azokat, kik az ő ügyéért harcolnak”.

Valóban a béke vallása! Ez a vers kimondottan a „csatatérről” beszél, azaz a fizikai konfliktusról. Ezt a (61:9) követi:

„Ő az, Ki elküldé az Ő Hírnökét az Útmutatással, s az igaz hittel, hogy felülmúlja általa az összes hitvallást, bármennyire is iszonyodnak a bálványimádók.”

(Lásd az alábbi verset.) A hitetlenekkel, akik ellenállnak az iszlám uralomnak, harcolni kell.

 

Korán (61:10-12): „Ó, kik hisznek! Elvezesselek-é titeket az üzlethez, mi megmenekít benneteket a fájdalmas szenvedéstől? Higgyetek Allahban, s az Ő Hírnökében, küzdjetek Allah útján vagyonotokkal, s életetekkel. Ez így jobb néktek, ha tudjátok. Ő megbocsájtja néktek vétkeiteket, s bevezet titeket a Mennyekbe. ”

Ez a vers a fizikai csatára utal annak érdekében, hogy az iszlám győzedelmeskedjen a többi vallás felett (lásd fent). Az arab dzsihád szót használja.

 

Korán (66:9): „Ó Próféta! Küzdj a hitetlenek, s a képmutatók ellen, s légy velük rideg. Az ő hajlékuk a Pokol, s nyomorúságos végzet.”

A dzsihád szó gyökerét használják itt is. A kontextus nyilvánvalóan a szent háború, és az erőszak hatáskörét kiterjesztik a „képmutatók”-ra is. Azokra, akik muszlimnak nevezik magukat, de nem akként viselkednek.

 

További dzsihádra felszólító részletek olvashatóak itt, az AnsweringIslam.org oldalon.

 

Forrás.  

A bejegyzés trackback címe:

https://ateistavilag.blog.hu/api/trackback/id/tr677359444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.04.11. 23:59:08

na talán az első teljesen értelmes post ebben a blogban.

2015.04.12. 09:49:27

Teljes mértékben biztos vagyok abban hogy ezt az iszlám szörnyűséget, ezt a rendkívül nagy elmebeteg mémet alapból be kellene tiltani Európában, majd ezután harcot kellene hirdetni ellene és az egész bolygót megszabadítani az iszlámtól. Minden nem iszlám uralta országnak közösen harcba kellene vonulnia az iszlám ellen, bármibe is kerüljön.

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2015.04.16. 15:51:12

jaj... őszintén szólva nem igazán világos számomra, hogy a XXI. században az internet időszakában miért gondolja azt bárki is, hogy a leírt állításait nem tudják visszaellenőrzini.

Szóval a helyzet az, hogy a szerző a legeslegelső példájában beidézi a Korán 2:191-193 verseit, majd ez alapján elkezd okoskodni, hogy ezek offenzíváról szólnak...
De basszus... egy mondattal előtte, kontextus szempotjából és szerkesztésileg is egy egységet alkotva ott van egy mondattal korábban, feketén fehéren, hogy:
"Támadjatok azok ellen, akik ellenetek támadnak, de ne hágjátok át a határokat. Allah nem szereti azokat, akik átlépnek a határokon..." (2:190) és ez után jön a szerző által is idézett szöveg...
„És öljétek meg őket bárhol is találtok rájuk, űzzétek ki őket, ahogy ők űztek ki titeket. A zaklatás rosszabb az Öldöklésnél. S ne harcoljatok a Sérthetetlen Szentélynél, amíg ott rátok nem törnek. S ha rátok törtek, hát öljétek le őket. Eképpen részesülnek a hitetlenek. S ha ők felhagynak (szándékukkal), hát lám' Allah Megbocsájtó, Könyörületes. S öljetek őket addig, hogy ne legyen több zaklatás, s hogy a vallás Allahé legyen. Ha felhagytak (szándékukkal), hát ne legyen ellenségeskedés, csak azokkal kik gonosztevők.”

Igazság szerint tényleg nem világos a számomra, hogy valakit az ideológiai hevültség és bizonyítási kényszer hogy késztethet a saját magával és vizsgálatának tárgyával szemben ilyen alapvető bakikra... ("a gonosznak vélt eszme rossz színben való feltűntetésének tényszerűséget felülíró imperatívusza? az ideológiai hevület által leereszkedő lila köd? esetleg szimplán igénytelenség?

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2015.04.16. 16:38:26

@Barát Csaba: én pedig teljesen biztos vagyok benne, hogy a hozzád hasonló wanabee Pol-potoknak csak a szája jár. De ha komolyan gondolod, akkor jelentkezz be nálam nyugodtan.

Életunt Cápa · http://eletuntcapa.blog.hu 2015.06.28. 10:24:12

@ikaljan: +1

Megelőztél :) Legyünk jóindulatúak, és tételezzük fel, hogy nem direkt csinálta a blogger. Sajnos könnyen elterjednek a téves infók, nem feltétlenül kell hozzá gonosznak lenni; elég egy rossz fordítás, és ha azzal kerülsz először szembe, akkor indul is a dominó.

Tipecsk Ernő 2018.03.28. 12:43:53

@ikaljan: Tisztelt ikaljan. A korán egy nagyon ravaszul és tudatosan félrevezető versekből áll. Mert amikor a muszlimok még gyengék akkor alázkodjatok meg. De ha kellően erőssé lesznek, ekkor kényszerítsünk mindenkit a próféta tanításaira rávenni, akár erőszakkal és gyilkosságokkal is. Mert ha valaki megkérdez egy hithű muszlimot, hogy miért vagytok ilyen erőszakosak, a muszlimnak már megvan a másodpercre kész válasza, hogy látod hitetlen, hogy a mi vallásunk azt írja elő,hogy csak azt támadd és öld meg, aki ellenünk fordul. Tehát a korán hemzseg az ellentmondásokkal. A pedofil és bűnöző imámok akik mind azt hirdetik hogy Európában át kell venni a hatalmat a muszlimoknak, pedig ők igazán ismerhetik a korán tanításait. Tehát eléggé okoskodó az ön bizonyítása!

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2018.03.28. 12:58:08

@Tipecsk Ernő:
"Mert amikor a muszlimok még gyengék akkor alázkodjatok meg. De ha kellően erőssé lesznek, ekkor kényszerítsünk mindenkit a próféta tanításaira rávenni, akár erőszakkal és gyilkosságokkal is."

ön szimplán nem mond igazat... egyrészt ez a fenti idézet nem az iszlám tanítása, hanem az ön koholmánya. Másrészt a helyzet az, hogy az iszlám az egyetlen olyan ábrahámi gyökerű vallás, amely expliciten elismeri más vallások jogát a létezéshez.

Ehhez kapcsolódóan érdemes kitérni arra, hogy ahogy más vallások, úgy az iszlámra épülő civilizáció sem mentes az erőszaktól és a vallási elnyomástól, ugyanakkor az viszont tény, amelyek több, mint ezer éve élnek együtt a muszlim többséggel együtt (ami önmagában is cáfolja, hogy a muszlimok többségbe kerülve mindenkit kényszerítenének a a próféta tanításaira).... amikor pl. egy európai a koptok elleni atrocitásokról beszél, akkor elfelejzi hozzátenni, hogy a miofizita kereszténységet (ők a koptok) az európai katolikus és ortodox hit már ezer évvel korábban kiírtotta. Amikor az iraki nesztoriánusokért aggódunk, akkor nem teszünk említést arról, hogy a nesztoriánus keresztény hit egyedül itt élt túl, míg a bizánci és nyugati fenhatóságú területekről a vallási üldözés az utolsó emberig kiírtotta e nézet tagjait. Hasonló a helyzet a zsidósággal, amely nem igen élhetett volna túl, ha a különböző muszlim birodalmakban nem találtak volna védelemre a rendszeres európai üldöztetés elől. Természetesen nem állítom, hogy a muszlimok általában és kivétel nélkül gáncs nélküli lovagok lennének, de a fenti meglehetősen kevés igazságot tartalmazó hozzászólása kapcsán e szempontokat azért nem ártana figyelembe venni.

Tipecsk Ernő 2018.03.28. 20:40:08

@ikaljan: Köszönöm a kimerítő válaszát. Visszamehetünk a vallástörténelemben akár többezer évet is. Az Iszlám tanításai,ravaszsággal és fondorlattal tudatosan félreérthető versekből áll. Az Európai népeket nem vígasztalja az a tény, hogy egykor a zsidó népeknek menedéket nyujtó muszlim törzsek is léteeztek. Láthatjuk hogy a mai Európa mivé alakul. Svédország már lehúzhatja a wc-n önmagát, Németország már a wc közelében jár,és még sorolhatnám. Az lehet hogy én ilyen cizelláltan nem tudnám ecsetelni a muszlim történelmét., de az engem látszik igazolni hogy mivé lesz Európa arculata ha a közel 300-millió a koránt félreértő radikális muszlim,vagy annak a töredéke is ha birtokba veszi Európát, és annak népeit. Valójában erre akartam rámutatni a szimpla hazugságommal,és az iszlámra utaló koholmányommal!

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2018.03.28. 23:20:47

@Tipecsk Ernő: ja értem, most az ócska komcsi dumát hallhatjuk a szakadék szélén álló hanyatló nyugatról, de szerencsére hazánk nagyszerű Pártunk vezetésével egy lépéssel mindig a nyugat előtt jár...

Beer Monster 2018.03.30. 22:44:14

@ikaljan: Korántsem gondolnám, hogy az egyetlen ilyen ábrahámi vallás volna, úgy vélem, az unitárius keresztény és a bahai is ilyen vallás, és talán több is van. Nem utolsó sorban a jézusi tanítás maga is ide sorolható.

Tipecsk Ernő 2018.03.31. 10:21:49

@ikaljan: Azt hiszem összemossa a múltat a jelennel. Amennyiben a Kádár komcsijaira gondol, ez nem jó példa. Annak a rendszernek megvoltak a hibái, mint ahogy minden rendszernek. De az tény, hogy aminket fiatalságot békére és szeretetre neveltek. Továbbá ajánlom figyelmébe, Paul Weston, Brigitte Gabriel, vagy akár Georg Spöttle , A Muszlim igazi arca írásait!

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2019.04.23. 06:05:27

Menjünk sorban tovább: Korán (2:244) a szerző azt állítja, hogy ez a rész kifejezetten támadó háborúra buzdít...

Csakhát a szövegben expliciten benne van, hogy milyen körülmények között között szólít fel a harcra...a halálfélelemben való menekülés helyett állítja ezt a parancsot:
Vajon nem láttad-e azokat, akik halálfélelemben ezrével hagyták el lakhelyeiket? Allah így szólt hozzájuk: „Haljatok meg!" Aztán föltámasztotta őket. Bizony, Allah kegyes az emberekhez. A legtöbben azonban nem hálásak. Harcoljatok Allah útján! Tudnotok kell, hogy Allah mindent hall és tud.

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2019.04.23. 06:09:07

Korán (3:56) és (3:151) a szövegből egyértelműen kiderül, hogy az a túlvilágról szól - illetve a bálványimádók pszichéjéről - semmilyen evilági erőszakra nem szólít fel.

Lehet, hogy nem tetszik, de erőszak nem igazolható ez által.

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2019.04.23. 06:15:02

(4:74-75) Akik azonban a túlvilágot akarják megvásárolni az evilági életért, azok harcoljanak Allah útján! Ám aki Allah útján harcol, annak - essen el, avagy győzzön - nagy fizetséget fogunk adni. Vajon miért nem harcoltok Allah útján és azokért a férfiakért, nőkért és gyermekekért, akiket gyengeségük miatt elnyomnak, s akik azt mondják: „Urunk! Vigyél ki minket ebből a városból, amelynek gonoszak a lakói, s rendelj nekünk magadtól gyámolítót, s rendelj nekünk magadtól segítőt!"

A szöveg itt is egyértelműen jelzi, hogy nem a "halál és pusztulás " a cél, hanem az üldözöttek és elnyomottak védelme...

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2019.04.23. 06:32:08

A 4:89-90-91

Azt szeretnék, ha hitetlenek lennétek, ahogyan ők maguk hitetlenek, hogy ugyanolyanok legyetek mint ők. Ne fogadjatok hát közülük senkit patrónusul, amíg Allah útján el nem végzik a higrát. Ha megfutnak , akkor ragadjátok meg és öljétek meg őket, ahol csak rájuk akadtok, és ne fogadjatok közülük senkit se patrónusul, sem pedig segitőnek - kivéve azokat, akik olyan népnél keresnek menedéket, amellyel szerződés fűz össze benneteket, vagy hozzátok jöttek, s kiknek a szívük megtiltotta azt, hogy harcoljanak ellenetek, vagy saját népük ellen. Ha Allah akarta volna, hatalmat adott volna nekik fölöttetek, s akkor sikerrel harcoltak volna ellenetek. Ha tehát most távol tartják magukat tőletek, s nem harcol­nak ellenetek, s békét kínálnak nektek, Allah nem ad nektek utat ellenük.
Találtok másokat közülük, akik biztonságban szeretnének lenni tőletek és biztonságban a népüktől. Ám valahányszor visszaesnek a kísértésbe, visszataszíttatnak korábbi állapotukba. Ha nem tartják magukat tőletek távol, s nem kínálnak békét nektek, s nem tartják vissza kezüket a harctól, akkor ragadjátok meg és öljétek meg őket, ahol hatalmatokba kerítitek őket! Az ilyenekkel szemben nyilvánvaló hatalmat adtunk nektek.

... a szövegből újfent teljesen egyrértelmű, hogy a harc és az "ölés" a muszlimokra támadókkal szemben megengedett, aki nem harcol a muszlimok ellen, azok ellen nem szabad harcolni....

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2019.04.23. 06:42:46

4:95 ... ez a rész nem cáfolja, hogy a "dzsihád" általánosabb jellegű, mint a fegyveres közdelem, csupán azt igazolja, hogy jelen szöveghely - visszautalva a korábbiakra- az elnyomottak és üldözöttek védelmére, magasabb szintre helyezi azokat, akik életüket és vagyonukat áldozzák az elnyomottak és üldözöttek megmentésére, megsegítésére, mint azokat, akik nem tesznek ilyet, holott képesek lennének rá.
süti beállítások módosítása