Ateistavilág

Hogyan haljunk meg szeretettel és humorral – és istenek nélkül

2015. december 24. - Ateista, Humanista, Agnosztikus

Heather McManamy meghalt emlőrákban ezen a héten. A wisconsini nő alig 36 éves volt és hátrahagyta a férjét, Jeff-et, valamint fiatal lányát, Briannát. De írt nekik (és minden szerettének) egy inspiráló levelet.

Heather kívánságára Jeff megosztotta azt online.

Szóval… Van egy jó, és egy rossz hírem. A rossz hír az, hogy nyilvánvalóan meghaltam. A jó hír az, ha ezt olvassátok, ti biztosan nem vagytok halottak (hacsak nincs wifi a túlvilágon). Igen, szívás. Szavakkal le sem írható, mekkora szívás, de átkozottul boldog vagyok, hogy szeretettel, boldogsággal és csodálatos barátokkal teli életem volt. Szerencsés vagyok, hogy őszintén mondhatom, nem bánok semmit, és minden energiámat arra fordítottam, hogy teljes életet éljek. Mindannyiótokat szeretem, és köszönöm nektek ezt a csodás életet.

5_616_600.jpg

Jeff az egész rák-mizéria alatt egy percre sem ingott meg, pedig mások elmenekültek volna… Biztos vagyok benne, hogy a Brianna nevű csoda a mi szerelmünk megtestesülése, gyönyörűsége. A szívem szakad meg, hogy búcsút kell mondanom. Ha csak fele olyan szomorúak vagytok, mint most én, akkor a szívem újra és újra megszakad, mert pont elszomorítani akarlak titeket a legkevésbé. Remélem, idővel, ha rám gondoltok, mosolyogtok és nevettek, mert az istenit, lélegzetelállító életünk volt!

Ettől a résztől még jobb lesz (és szükséged lesz egy nagyobb zsepire).

Ne mondd, hogy vesztettem a rákkal szemben. Bár talán majdnem mindent elvett tőlem a rák, de a szeretetem, a reményem és az örömöm soha nem tudta elvenni. Nem volt ez „harc”, csak maga az élet, ami néha találomra és nem fair módon választ magának. Ez van. Nem veszítettem, a fenébe is! Ahogy éveken át éltem a rákkal, azt elég nagy győzelemnek nevezném. Kérlek, emlékezz erre…

Ha elmentek a temetésemre, hozzatok össze egy olyan számlát, amire én is büszke lennék. A fenébe is, hallgassátok meg a „Keg on my coffin”-t és táncoljatok (mert bizonyos értelemben véve mégiscsak jobb lenne egy táncos buli). Ünnepeljétek meg az élet szépségét egy eget rengető bulival, mert én ezt akarom, és fura módon úgy hiszem, megtalálom a módját, hogy én is ott legyek (tudjátok, hogy mennyire utálok kimaradni a szórakozásból). Alig várom, hogy kísértselek benneteket, úgyhogy ez nem egy véső búcsú, csak egy viszlát.

Ez a rész jelenthetné azt, hogy Heather hitt valamiféle halál utáni életben, vagy tudatban. De hangsúlyozza, hogy a vallás nem az ő asztala, de a családjáé sem.

Bármilyen vallású is legyél, én örülök neki. Azonban tartsd tiszteletben, hogy mi nem vagyunk vallásosak. Nagyon-nagyon kérlek, ne mondd Briannának, hogy a mennyországban vagyok. Az ő fejében ez azt jelentené, hogy én ezt a helyet választottam és ezért elhagytam őt. A valóság az, hogy én mindent megtettem, hogy itt maradhassak vele, mert sehol, SEHOL nem lennék szívesebben, mint vele és Jeffel. Kérlek, ne zavard össze, nehogy egy percig is azt higgye, hogy ez nem így van. Mert nem vagyok a mennyországban. Itt vagyok. Csak többé nem a hálátlan testemben, ami ellenem fordult. Az energiáim, a szeretetem, a nevetésem, azok a hihetetlen emlékek mind itt vannak veletek… Kérlek, mesélj Briannának történeteket, hogy tudja, mennyire szerettem, és mennyire büszke leszek rá mindig (tűnjek sokkal menőbbnek, mint amilyen vagyok!). Az anyukájának lenni a legjobb dolog a világon. A legjobb. Minden egyes pillanat elképzelhetetlen boldogság volt vele, és amíg meg nem érkezett, ezt el sem tudtam képzelni.

Ez egy fantasztikus módja annak, hogy kihangsúlyozzuk, valaki mennyire nem kell, hogy vallásos mítoszokra támaszkodjon – kegyes, mégis erőteljes, érzelmes, mégis tele van értelemmel.

Ha eljön az én időm, remélem, hogy legalább Heather egy szemernyi bátorságával, bájával és szellemességével léphetek majd ki ebből a világból.

 

 

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://ateistavilag.blog.hu/api/trackback/id/tr938195132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2015.12.30. 20:52:04

Az a helyzet, hogy az idealizmusnak és a vallásoknak egy potenciális előnye mindenképpen van a materializmussal, ateizmussal szemben. Az, hogy a lélekben, a túlvilágban (transzcendenciában) hinni megnyugtatóbb, mint abban hinni, ill. azt tudni, hogy nincs semmiféle anyagtalan lélek, túlvilág, vagy isten, minden ilyesmi, csak mese habbal, mégpedig igencsak színvonal alatti, ostoba mese (amit én gondolok erről). Ez pedig azért van, - mármint az, hogy a hívőknek ebből a szempontból jobb -, mert egy élő számára a halál állapota, és maga a megszűnés ténye, az mindenképpen rosszabb (most egy átlagos életről beszélünk), mint egy olyan állapot, amelyben, ha némiképpen máshogy is, de tovább él (folytatódik a tudata). A hívők ugye, ez utóbbit hiszik.
Az első mondatban azért mondtam, hogy ez "potenciálisan" előny a hívőknek, mert nem feltétlenül "használják ki" ezt a tévhitüket. Ugye, a logikus az lenne, hogyha azt gondolják, hogy van túlvilág, a lélek halhatatlan, tehát, ha amúgy jól viselik magukat, akkor az életük nem fejeződik be, a túlvilágon az örök élet vár rájuk. Ha következetesek, akkor ennek úgy kellene örülniük, mint ahogy a közmondásos majom örül a tökének. Én pl. ha ilyesmiben hinnék, akkor nagyon örülnék ennek- hiszen én "logikus vagyok".

Egy kis gikszer azonban az, hogy a hívők ált. a legkevésbé sem következetesek. Már maga a hitrendszerük sem következetes, hanem tipikusan minden vallás telis-teli van ellentmondásokkal (és persze, hülyeségekkel, hazugságokkal, tévedésekkel, szándékos manipulációkkal, és hasonló gazságokkal). Ez kivétel nélkül minden vallásra érvényes. És ugye, miféle következetesség lenne elvárható egy olyan embertől, aki bármilyen vallásban is hisz?
Egyáltalán felismeri egy vallásos, hogy neki a saját hitrendszere alapján örülnie kellene mint ahogy majom a szerszámának, és végül is ez lenne a legfontosabb emberi, és pszichikai következménye a vallásának (az örök élet, és az öröm)? Hát ezt nem igazán ismerik fel ezek a jóemberek.

Így végül is ez az én hozzászólásom most egy vigasz, és biztatás a részükre: Hé, ti vallásos jóemberek! Miért szomorkodtok ti? Ne legyetek bánatosak egy percig sem! Ha azt hiszitek, hogy van halhatatlan lelketek, abból egyenesen következik az, hogy örökké fogtok élni. Így nektek csak annyi a dolgotok, hogy tartsátok be a vallásotok szabályait, ne rosszalkodjatok (stb.), és akkor a túlvilági életetekben minden rendben lesz, nem fogtok szenvedni (satöbbi). És ez a lényeg, nem? (De) Örök, víg élet. Miközben még az a (kár)örömötök is megvan (lesz), hogy a kutya ateisták bezzeg abban a tudatban sorvadoznak, hogy nekik nincs is anyagtalan lelkük, vagy az nem halhatatlan, vagy nincs túlvilág, ahol tovább élhetnek, vagy (ha nagyon hülye ateista, akkor azt hiszi, hogy) a túlvilágon majd büntetésben lesz.
Egy szó mint 100 vallásos hívők: örüljetek, amíg tehetitek, én aztán nem sajnálom ezt tőletek.

zriff 2016.05.23. 19:42:11

Erre is érdemes rákeresni, pagan origins of christ myth.

Jakab.gipsz 2017.03.08. 00:36:06

@ipartelep: Ha megtalálsz egy ateistát, megtaláltál egy kis istent játszó pszicho és szociopatát.

Ezt a megállapítást talán sértőnek találjátok amit őszintén sajnálok, csakhogy a tények ezt mutatják, az ateizmus nem csak valaminek a tagadását jelenti hanem minden lehetséges másnak a tagadását mint amit a tárgyiasult anyagi világ megtestesít.
Tehát egy ultra reakciós szemlélet módja világunk összességének, úgy beszéltek és buzdítotok cselekvésre, mint ha a teremtés és a létezés egy befejezett lezárt esemény sor lenne, ez pedig nem más mint a bigott judaizmus hamis pénzérméjének a másik oldala.
Ők a bigott zsidó papok egy messiásra való várakozást tekintik céljuknak, de ti már cél nélkül őgyelegtek a pillanatnak és a mának éltek. A végeredmény a hedonizmus, úgy lesztek ostobák, hogy azt észre sem veszitek.
süti beállítások módosítása